یک تیپ نگاری: انقلاب صنعتی
پس از همه تحولات پیچیده در اموزش کامل تایپوگرافی در طول قرن 18 ، قرن 19 باید ناامید کننده باشد. این دوران انقلاب صنعتی بود و هرچند پیشرفت فوق العاده ای در زمینه های مکانیکی و صنعتی حاصل می شد ، تایپوگرافی در این مدت از یک رویکرد به هم ریخته رنج می برد.

نوع برای چسباندن به مواد تبلیغاتی مانند پوستر و رومه متراکم یا کشیده شد. ترکیبی از سبک ها برای متناسب کردن هر فضای موجود مورد استفاده قرار گرفت ، که منجر به ظاهری عجیب و غریب شد که از یک ظاهر طراحی شده با الهام از سیرک گرفته تا سبک های "پرنعمت" پرمخاطب دارای تأثیر نامه ای که امروزه در کافه های لگن قهوه ای محبوب است ، قرار گرفت.

بی قانون
بسیاری از قلم های 'پرنعمت' مدرن مانند Lawless از دوره انقلاب صنعتی الهام می گیرند.
وارونه این همه آزادی چاپی در قرن نوزدهم ، تولید سریال های اسلب یا مصری ها بود. اینها حیرت انگیزتر ، تجسم های جسورانه تری از سبک های سری جدید موجود بودند ، و هنوز هم در طراحی معاصر ، عناوین عتیقه ای دوست داشتنی به عناوین می بخشند.

خدا را شکر ، مدرنیست ها اینجا هستند
بعد از همه درهم و برهمی دوره صنعت ، تایپوگرافی به شدت نیاز به تجدید و احتیاج داشت. خوشبختانه ، برخی از بخش های بسیار آینده نگر بودند که فقط همین کار را کردند.

ویلیام کازلون (مشهور شهرت کازلون ، نوه ای به نام ویلیام کاسلون چهارم) داشت که به طور جنجالی سری ها را از یکی از حروف های سنتی خود در اوایل قرن 19 حذف کرد. این سبک خیلی زودتر از زمان خودش بود و از بین نرفت ، و یک قرن دیگر می گذرد تا دنیا برای سادگی پاکسازی سریال sans آماده شود.

معروف ترین سریال اولیه sans ، Futura است که در سال 1927 توسط پل نگارنده آلمانی پاول رنر ایجاد شده است. رنر از اشکال هندسی ساده الهام گرفته شده بود ، که نام گروه خود را به Futura و روابط خود می دهد - شکل های هندسی Sans.

مایل بدون

https://maktabtv.com/Courses/typography/
شکلهای هندسی Sans جذابیت پایداری دارند. مای سانز تفسیری دوستانه تر از سبک است.
در همان زمان در انگلیس ، اریک گیل از منظر دیگری به روحیه جدید مدرنیسم نزدیک شد. وی گیل سانز را خلق کرد که منحنی های طبیعی و فرم های ارگانیک بیشتری را به الگوی sans serif معرفی می کرد. این نوع دیگر و سایر چهره های مربوطه اکنون به عنوان نوع های Humanist Sans شناخته می شوند.

gill sans
چند دهه بعد ، در اواخر دهه 50 در سوئیس ، یک گام تکاملی بدون سری دیگر انجام شد. سبک سوئیسی ، همانطور که توسط گروهی از طراحان این کشور انجام می شود ، از نوع طراحی کاربردی و فوق العاده خوانا بود. Helvetica محصول ستارگان این آزمایش مدرنیستی بود و به زودی به دست آمد و در سراسر جهان از علائم و طراحی چاپ استفاده شد.

تأثیر عصر دیجیتال
سریالهای مدرن و مدرن بدون سنت واقعاً با تمام تحولات چاپی که پیش از این رخ داده بود ، سنت را شکستند. اما یک پیشرفت نهایی وجود داشت که دسترسی به سریال ها و سریال های بدون sans و همچنین قالب بندی های تایپی را به مخاطبان در عین حال غیرقابل تصور بزرگی می رساند.

با اختراع رایانه ها در قرن بیستم ، قلم ها - نسخه های دیجیتالی فونت ها - تبدیل به ارز جدیدی در تایپوگرافی شدند. با وجود امکانات مهیج که انقلاب دیجیتالی می تواند نوع آن را داشته باشد ، تایپوگرافی به عنوان یک رشته برای مدتی کوتاه و کمی دور از مکان به نظر می رسید. با محدودیت های فناوری صفحه نمایش ، بسیاری از قلم ها به عنوان پیکسل بدوی اولیه ارائه شدند ، و سبک های الهام گرفته از پیکسل به شکل های پیشرو در طراحی چاپ تبدیل شدند.

کامپیوتر قدیمی
با تکامل فناوری رایانه ، به تدریج زمینه تایپوگرافی باز شد


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

طراحی و کامپیوتر عصر برتر .::V ! R U S::. یاس سپید پکیج دیواری و تصفیه آب در شیراز-فلاح زاده کلينيک زيبايي در تهران گل پونه مهتاب وکتور مَـــن مینویـــسم طــُـــ فقــط بخوان نادعلی رمضانی-دکترای شیمی معدنی-الموت Lauren